In zilele noastre, comunicarea prin intermediul Social Media este pe cat se poate de des intalnita, astfel ca peste 2,6 miliarde de utilizatori (populatia totala a lumii fiind de 7,7 miliarde de oameni) folosesc reteaua Facebook, dintre care 9,8 milioane sunt romani. In aceste conditii, Facebook ramane printre cele mai utilizate aplicatii.

Facebook reprezinta cea mai mare platforma de Social Media prin intermediul careia business-urile sunt promovate astfel incat sa poata intra in contact cu o comunitate extinsa de oameni. Asadar, se explica de ce Facebook Ads este un ajutor incontestabil pentru companii, indiferent ca sunt multinationale sau business-uri la inceput de drum, care au nevoie de dezvoltare de marketing.

In cele ce urmeaza va vom face o scurta prezentare a ceea ce este Facebook Ads, care sunt avantajele utilizarii lui, ce fel de reclame poti face prin intermediul acestei aplicatii, cum creezi un ad si care este importanta monitorizarii constante a acestuia.

1. Ce este Facebook Ads?

Facebook Ads este o aplicatie dezvoltata de Facebook prin intermediul careia iti poti creste afacerea cu ajutorul reclamei online. Reclamele sunt acele postari create de firme, pentru care platesc ca sa poata fi afisate.

Prin intermediul Facebook Ads poti creste numarul de vizualizari al paginii tale, poti creste numarul de vizualizari pentru o anumita postare sau iti poti face brandul cunoscut. Fiecare postare pe care o vrei crea in Facebook are nevoie de un obiectiv. Asadar, obiectivul campaniei tale va transmite mesajul dorit prin intermediul reclamelor.

1.1 Avantajele utilizarii Facebook Ads

Exista mai multe avantaje ale utilizarii Facebook Ads:

Promovarea poate fi facuta pentru un public tinta. Aceasta presupune ca poti stabili si alege locatia geografica, sexul persoanelor, varsta, interese, nivelul de educatie, starea civila sau alte date asemenea;

Anunturile platite pe Facebook pot sa apara in news feed, in aplicatiile partenerilor si in partea dreapta a ecranului. Asta inseamna ca sunt postari pe care utilizatorii nu au cum sa nu le vada chiar daca sunt marcate ca postari sponsorizate;

Ai posibilitatea de a vedea ce emotii simt utilizatorii la postarile tale prin intermediul celor 6 reactii: “ador”, “like”, “haha”, “tristete”, “uau!”, “furie” si “like”;

Facebook Ads este unul din cele mai ieftine metode de promovare, rezultatele postarii tale promovate sunt vizibile chiar si cu investitii mai mici;

1.2 Tipuri de reclame pe care le poti face prin intermediul Facebook Ads

Prin intermediul acestei platforme ai la dispozitie mai multe tipuri de reclame in functie de obiectivul tau, care iti vor aduce numeroase beneficii:

  • Posibilitatea de a instala aplicatia atat pe telefonul mobil cat si pe desktop;
  • Creasterea lead-ului si traficului pe site-ul tau;
  • Vizibilitate locala;
  • Page Link, Page Post Photo, Page Post Video, Page Post Text;
  • Vanzari mai mari pentru serviciile sau produsele tale: Multi-product, Dynamic Product Ads, Lead Ads, Canvas;
  • Ce-este-facebook-ads-Atelierele-ILBAH-1
  • Mai multi vizitatori pentru afacerea sau evenimenul tau – Offer, Event;

2. Cum se creeaza un ad pe Facebook?

Exista doua tipuri de instrumente pe care le ai la dispozitie: Ads Manager si Power Editor.

Astfel, Ads Manager este destinat oricarui tip de business, in timp ce Power Editor este mai potrivit pentru campaniile desfasurate pe o durata mai mare sau pentru a avea un control mai precis la o scala mai mare.

Iata care sunt pasii pentru a creea o reclama:

  1. Selecteaza butonul “Creeaza o reclama”;
  2. Alege audienta (locatie, varsta, sex, studii, interese, afinitate, stil de viata, domenii de activitate, evenimente din viata, modele de comportament.);
  3. Selecteaza bugetul. Poti alege intre a seta un buget zilnic sau pe o perioada mai lunga de timp. Reclamele cu buget zilnic vor rula incontinuu, pe tot parcursul zilei.

3. Monitorizarea performantei

Pentru a monitoriza evenimentele si performanta campaniilor de promovare, Facebook foloseste tracking pixel. Poti vedea toate datele in sectiunea Ads Manager, unde vor fi stocate. Astfel, ai vizibilitate asupra campaniilor tale si performantei lor, bugetului investit pana acum, de cate ori ad-ul a fost afisat unui vizitator unic si cate actiuni a generat campania ta.

Pentru a afla mai multe despre ce inseamna Facebook Ads, avem pregatit pentru tine un curs detaliat si autorizat care sa te poata ajuta sa iti dezvolti afacerea intelegand, in primul rand, regulile bine definite ale “jocului” si cum sa iti creezi reclamele astfel incat utilizatorii aplicatiei sa nu aiba senzatia ca Facebook este o retea de business, ci un spatiu de relaxare cu surprize ascunse.
Ce-este-facebook-ads-Atelierele-ILBAH-2

Sursa foto: envato.com