Este deschiderea unei afaceri proprii visul tau? Atunci trebuie sa stii ca el poate deveni realitate daca iti vei da silinta ca toate lucrurile sa mearga conform planului. Inceperea unui business reprezinta un proces destul de anevoios, iar menținerea lui pe linia de plutire si dezvoltarea acestuia este o sarcina la fel de dificila. Totusi, odata ce cunosti secretele unui antreprenor de succes si stii cum sa excelezi in domeniul de activitate pe care il alegi, reusita nu va intarzia sa apara.
Cuprins
1. Cum incepi o afacere – investeste in viitorul tau
Orice persoana stie ca inceperea unei afaceri nu este chiar un drum lin si sigur, deoarece, pe calea spre succes pot aparea tot felul de greutati si incercari pe care trebuie sa le depasesti. Un antreprenor bine scolit stie cum sa foloseasca tot ce este negativ si sa il transforme in oportunitati. De aceea, inainte sa iti deschizi un business, ar trebui sa stii despre el cat mai multe.
Dezvoltarea afacerii tale inseamna dezvoltarea ta, a cunostintelor tale si a skill-urilor pe care le ai. Oricine poate sa deschida un start-up daca are un buget pe masura, insa nu oricine il poate mentine pe linia de plutire si sa il dezvolte.
De aceea, inainte de a avea un business, urmeaza un Curs de Antreprenoriat. Acesta te va ajuta sa intelegi care sunt strategiile necesare pentru ca afacerea ta sa aiba succesul mult visat. De asemenea, trebuie sa fii constient ca orice abilitate vei invata, te va ajuta sa iti antrenezi aptitudinile si modul de gandire.
2. Pasii esentiali in deschiderea unei afaceri
Daca te-ai intrebat pana acum cum sa deschizi un business, inseamna ca iti doresti sa devii o persoana de succes. Ei bine, ca visul tau sa se materializeze, trebuie sa tii cont de cateva reguli de baza, cum ar fi ideea de la care pleci, research-ul si imbunatatirea constanta a serviciilor sau produselor tale.
Pasii pentru a deschide un business nu sunt niciodata prestabiliti si nu trebuie sa ii respecti in cazul in care nu se potrivesc cu profilul afacerii tale, insa este indicat sa ii iei in considerare pentru ca te pot ajuta.
2.1 Ideea pentru deschiderea afacerii
Ideea pe care o ai in ceea ce priveste afacerea ta este extrem de importanta. Ea trebuie sa fie cat mai speciala si unica pe piata, pentru a oferi posibililor cumparatori produse sau servicii de care au nevoie, insa nu le-au putut gasi pana acum. Pentru a te asigura ca faci acest lucru este important ca research-ul pe baza ideii tale si a pietei sa fie unul foarte riguros.
De exemplu, domeniul de organizator de evenimente este destul de putin abordat in Romania, iar tocmai acest lucru il face sa fie unul valoros din toate punctele de vedere. Foarte multe persoane incep sa apeleze la astfel de servicii atunci cand vor sa organizeze o nunta, un botez sau orice fel de eveniment important din viata lor, insa nu isi doresc sa se streseze sau sa se preocupe de astfel de detalii. Munca unui wedding planner implica TOT! Devotament fata de viitori miri, creatie de la A la Z, o fina psihologie si destul de multa munca. O persoana care vrea sa inceapa o astfel de cariera, trebuie sa fie plina de creativitate, sa aiba un ochi critic bine format, sa isi tempereze emotiile si sa fie gata sa rezolve orice problema oricand.
De aceea, daca it surade o astfel de cariera este extrem de important sa participi la un curs de Wedding Planner, unde unii dintre cei mai experimentati traineri te vor ajuta in parcursul tau spre succes. Vei intelege care este diferenta dintre amatori si profesionisti, cum sa iti creezi o imagine serioasa, cum sa te promovezi pentru a atrage clienti, cum sa consiliezi si sa identifici nevoile viitorilor miri, care sunt tipologiile clientilor din Romania, care sunt stilurile si trendurile la care sa apelezi sau cum sa creezi o identitate vizuala a evenimentului. De asemenea, vei invata cum sa stabilesti un buget, cum sa faci stylingul mirilor, estetica si meniul evenimentului si tot ce tine de conceptul unei nunti, de la idee si pana la implementare.
Astfel, ideea pentru business ar trebui sa fie legata de hobby-ul tau sau de pasiunile pe care le ai. Totusi, pentru a te asigura ca ai succes, nu uita ca un curs de specializare care iti ofera un certificat de absolvire recunoscut la nivel international si national este un atuu pe care foarte putine persoane il detin.
2.2 Research-ul pentru deschidere afacerii
De exemplu, aduna informatii demografice (densitatea populatiei, ritmul ei de crestere, structura si mobilitatea ei, varsta, averea, familia, interesele sau orice este relevant pentru afacerea ta), deoarece, trebuie sa intelegi cat mai bine oportunitatile si limitele in ceea ce priveste castigarea cumparatorilor.
In al doilea rand este important sa iti raspunzi la cateva intrebari pentru a obtine o viziune ampla asupra drumului pe care urmeaza sa il parcurga business-ul.
Exista o dorinta pentru produsul sau serviciul meu? – Este binecunoscut faptul ca nu poti scoate pe piata un anumit bun daca acesta nu este necesar sau daca oamenii nu si-ar dori sa il detina. De aceea este indicat sa te intrebi constant daca ideea ta trebuie sau nu imbunatatinta pentru a raspunde cererii consumatorului.
Care este dimensiunea pietei pentru afacerea mea? – Atunci cand pe piata iese un anumit serviciu, nu inseamna ca acesta va fi necesar pentru absolut toata populatia. De aceea este important sa cunosti care sunt grupurile tinta, mai exact, cui i se adreseaza serviciul tau. Numarul de persoane pe care il vei obtine la finalul researchului este numarul posibililor clienti.
Care este venitul mediu si domeniile de munca din care fac parte cumparatorii? – Aceste detalii sunt importante pentru ca tu sa iti formezi o idee cat mai exacta despre pretul pe care il pot avea serviciile tale si cate persoane si le vor putea permite. De asemenea, jobul pe care il au cei carora li se adreseaza produsele tale iti va indica nivelul de studii si interesele cumparatorilor.
Unde locuiesc clientii si cum ar putea ajunge la serviciile mele? – Este foarte important ca business-ul tau sa fie cat mai cunoscut si cat mai accesibil publicului larg. De aceea, trebuie sa te asiguri ca fie ai un magazin fizic unde este usor de ajuns sau detii un site online unde cumparatorii pot intra si vedea cat mai multe detalii despre produsele tale. De cele mai multe ori, ambele variante merg bine atunci cand sunt folosite impreuna. Mai mult decat atat, activitatea si popularitatea din social media este vitala.
Cate optiuni similare sunt deja disponibile pentru consumatori? – Deschiderea unei afaceri de la zero este o adevarata provocare, iar daca nu cercetezi foarte bine piata produselor care sunt asemanatoare cu ale tale, business-ul tau va fi afectat. De aceea, inainte de a face acest lucru este indicat sa vezi care sunt interesele consumatorilor pentru acele servicii si daca piata nu este deja suprasaturata. Tine minte faptul ca un produs pus pe raft langa alte zeci de produse asemanatoare nu se va putea bucura de succes.
Cat platesc potentialii clienti pentru aceste alternative? – De exemplu, daca vrei sa iti deschizi un salon de infrumusetare si sa oferi diferite servicii de beauty, research-ul despre preturile concurentei este esential. De ce? Pentru ca un client care nu cunoaste calitatea acestora, va prefera de cele mai multe ori sa mearga intr-un salon cu preturi mai accesibile. De aceea, mai ales in cazul unui start-up este indicat sa te situezi undeva pe la mijloc. Serviciile scumpe sunt evitate, iar cele mult prea ieftine sunt considerate fara valoare sau riscante.
De asemenea, odata ce afacerea ta se dezvolta va trebui sa tii pasul cu cele mai recente tendinte ale intreprinderilor mici. Rebrandingul si inovarea sunt esentiale pentru ca orice business sa prospere.
2.3 Cunoaste domeniul afacerii
Poate cel mai important lucru de care trebuie sa tii cont atunci cand cauti informatii despre cum sa incepi un business este sa te intrebi pe tine ce stii cel mai bine sa faci. De exemplu, daca ai o pasiune pentru design, insa nu cunostii detalii despre acest domeniu de munca, nu iti vei putea deschide o afacere care sa ofere astfel de servicii. In acest caz, vei avea nevoie de ateliere de design interior pentru incepatori, iar cand te vei familiariza cu acest domeniu, va trebui sa participi la cursurile de Specialist Decorator Interioare si workshop-urile de Design Interior.
Toate aceste programe au rolul de a te ajuta sa obtii o experienta de stagiu specifica unui birou de arhitectura de interior.
Nu in ultimul rand, beneficiezi de un certificat de absolvire recunoscut la nivel national si international.
2.4 Planurile de management si marketing pentru deschiderea afacerii
Investitorii vor sa se simta increzatori ca vor vedea o rentabilitate in ceea ce priveste investitia lor, iar acest plan este instrumentul pe care il vei folosi pentru a convinge oamenii ca orice initiativa de a lucra cu tine este o alegere inteligenta.
Pe langa acesta, planul de marketing este vital si nu trebuie sa iti lipseasca din vedere inainte de deschiderea unei afaceri proprii. De ce? Pentru ca publicitatea este cea care tine pe linia de plutire orice business. Fara ea, serviciile tale nu vor fi cunoscute de publicul larg. In functie de bugetul pe care il vei avea disponibil, poti sa apelezi la reclame offline, cum sunt bannerele sau orice fel de publicitate stradala, cea televizata sau cea online. De cele mai multe ori, retelele de social media ofera un randament foarte bun, mai ales daca vei colabora cu influenceri si vedete cunoscute pentru promovare.
Astfel, aceste doua planuri sunt vitale pentru ca orice afacere, indiferent ca este vorba despre un start-up sau un PFA sa se dezvolte si sa aiba succesul mult visat.
3. Sfaturi pentru inceperea unei afaceri
Ajutorul pentru deschiderea unei afaceri vine prin participarea la Cursuri de Calificare si Formare Profesionala Autorizate recunoscute national si international.
In primul rand, un curs de Antreprenoriat de la A la Z iti va pune bazele cunostintelor necesare pentru a incepe un astfel de demers. Acesta te va invata cum sa elaborezi un plan de afacere, cum sa observi oportunitati si sa profiti de ele, cum sa te feresti de amenintarile interne sau externe si cum sa le gestionezi. De asemenea, negocierea trebuie sa fie punctul tau forte, iar managementul timpului este un skill vital.
Mai mult decat atat, vei fi invatat de traineri experimentati toate notiunile teoretice de care ai nevoie si vei avea ocazia sa pui in practica informatiile acumulate. Vei avea accesul la studii de caz despre afaceri esuate si motivele pentru care s-a intamplat acest lucru si multe altele.
Dupa ce intelegi mai bine ce face un antreprenor de succes, trebuie sa te focusezi pe cunoasterea domeniului in care urmeaza sa activezi. Nu poti conduce un business fara sa stii nimic despre el, mai ales daca vrei sa te ocupi si de prestarea serviciilor. Pentru a te asigura ca vei avea toate abilitatile necesare, ia in considerare participarea la cursuri specializate.
Asadar, nu uita ca succesul afacerii tale sta in deciziile pe care le ei. Sfaturile si ideile de mai sus te vor ajuta sa iti formezi o imagine generala despre drumul pe care ar trebui sa il parcurgi, insa singurele care te pot sustine in aceasta privinta sunt cursurile specializate.
Sursa foto: Shutterstock.com