La baza oricarei afaceri de succes sta o promovare bine pusa la punct, care, dincolo de targeturile pe care le are de marcat conform unui plan de marketing gandit in prealabil, se concentreaza pe atragerea unui profil de clienti care sa aduca profit si ale caror nevoi si exigente sa fie indeplinite. In acest fel, promovarea trebuie sa implice instrumentele media care se afla cel mai la indemana utilizatorilor. In prezent, retelele de socializare au un important rol de transmitere a informatiei si contribuie activ la popularizarea business-urilor. Prin urmare, mediul online este mediul in care afacerea ta trebuie sa fie nu numai prezenta, ci si activa, oferind clientilor un flow permanent, constructiv si interesant de informatii si curiozitati care sa-i atraga inspre afacerea ta, indiferent de domeniul de care aceasta apartine.
In ultimul timp, iar aici ne referim in special la ultimele doua decade, spatiul virtual a devenit o a doua realitate. Astfel, orice afacere a trebuit sa fie bine implementata in mediul online, pentru a avea vizibilitate si a fi accesibila oricui. E de inteles faptul ca social media constituie o platforma de promovare utila, care a devenit in ultima vreme principala scena de desfasurare a marketingului, un domeniu care se afla intr-un continuu progres, gratie posibilitatilor infinite de adaptare.
Daca iti doresti sa consolidezi prezenta online a afacerii tale, atunci trebuie, mai intai de toate, sa te indrepti catre un canal media care sa fie cel mai potrivit atat tipului de content pe care doresti sa-l distribui, cat si tipologiei de consumator pe care o ai in vizor, denumita, in practica, drept buyer persona.
La inceput de drum, modul cum afacerea ta este promovata poate face o diferenta importanta pe mai departe. Startul pe care business-ul tau il are isi pune amprenta asupra progresului sau. Desi fiecare afacere are un traseul evolutiv diferit, alternand intre momente de esec si perioade de succes, afacerile cu o promovare bine pusa la punct si o prezenta solida in spatiul virtual tind sa aiba succes mai repede si pentru o perioada mai lunga, deoarece sunt mai cunoscute de consumatori, sunt vizibile si accesul la informatii se face direct.
Cuprins
1. Promovare Facebook – tot ce trebuie sa stii despre promovarea afacerii tale
Inainte de a pune la punct un plan de promovare pe aceasta platforma, trebuie sa cunosti avantajele pe care le-ar putea dobandi afacerea ta, daca ar fi expusa pe social media. Mai jos ai o lista cu aceste beneficii, peste care ti-ai putea arunca o privire in cazul in care ai nevoie de sfaturi:
- Comoditatea
Fara doar si poate este mult mai comod sa pui la cale si sa manageriezi un plan de marketing, respectiv o campanie care se desfasoara pe Facebook, deoarece platforma permite actualizarea informatiilor in timp real. Mai mult decat atat, ai la dispozitie atat datele, cat si modalitatile prin care sa faci marketing de calitate, la o distanta de un click.
- Influenta
Campaniile de marketing realizate in scopul promovarii afacerii tale pot avea un ecou profund in mediul online, ajungand sa interactioneze cu o multime de oameni. Orice utilizator Facebook care intra in contact cu reclamele, giveaway-urile, postarile si sondajele realizate de echipa de marketing a firmei tale reprezinta un potential client. Gandeste-te cat de usor iti poti populariza afacerea pe Facebook si cum numarul de interactiuni de pe pagina business-ului tau ti-ar putea aduce un profit imens!
- Circuitul de relatii
Interactionand direct cu clientii tai, mediul online devine un loc prielnic dezvoltarii relatiilor, care pot fi angrenate intr-un circuit care sa-ti aduca tie multe avantaje. Ajungand sa influentezi viata unui client, sa-ti prezinti afacerea si povestile despre toata munca depusa pentru rezultatele pe care le-ai obtinut, reusesti sa-ti impresionezi sincer clientii si sa stabilesti conexiuni reale cu acestia, relatiile devenind din profesionale, in personale. Astfel, clientii tai se transforma in promotori ai afacerii tale, share-uind experientele lor proprii pentru a atrage afacerii tale mai multi clienti interesati.
- Costurile
Desi pare surprinzator, costurile pentru promovarea online sunt mai mici decat ale campaniilor de marketing realizate prin canalele traditionale. Inainte de toate, e clar ca este mult mai usor de realizat o campanie online decat una fizica, deoarece nu mai este implicat costul afiselor, pliantelor si ies din ecuatie si eventualii intermediari de care ar fi fost nevoie pentru a intreprinde o campanie de marketing de succes.
2. Promovare Facebook ads – trucuri de marketing de succes
Facebook este o platforma de vis pentru antreprenorii aflati la inceput de drum, deoarece ofera instrumentele necesare realizarii unor campanii online de promovare care au cu adevarat succes. Reach-ul catre un public cat mai larg se realizeaza si datorita personalizarii reclamelor, Facebook ads-urile reprezentand o modalitate eficienta si directa prin care produsul sau serviciile pe care le oferi sa ajunga la clientii interesati de acest tip de afacere. Astfel, exista o mai mare posibilitate ca o campanie personalizata pe nevoile clientului sa aiba succes, deoarece, prin aceste reclame cu care intra in contact de pe pagina sa personala de Facebook, utilizatorul este pus in legatura cu produsele si serviciile cautate.
3. Promovare afacere pe Facebook – costuri
Afacerile promovate pe Facebook beneficiaza, in principal, de doua aspecte importante pentru rezultatul campaniilor de marketing:
- posibilitatea interactionarii cu un numar de persoane cat mai mare, particularizat pe tipul de client dorit;
- obtinerea rezultatelor importante pe loc, in functie de criteriile alese, si posibilitatea de optimizare a setului de reclame care sa fie distribuit in feed-ul potentialilor clienti.
Facebook poate sa estimeze atat numarul de persoane, cat si rezultatele obtinute, inainte de a lansa reclama, numai prin particularitatile pe care tu le setezi. Astfel, in conformitate cu bugetul ales de tine, iti sunt create automat reclame care sa intereseze si sa atraga profilul de utilizator dorit de tine.
Facebook garanteaza oprirea reclamei in conditiile in care aceasta nu atinge nivelul de performanta dorit, chiar fara a te taxa.
4. Metode de promovare pe Facebook
Un alt mare avantaj al promovarii online, pe Facebook, este ca nu trebuie sa fii neaparat specialist pentru a administra o astfel de campanie de marketing. Chiar si tu te-ai putea ocupa de promovarea afacerii tale, desigur, daca investesti in tine printr-un curs care sa te ajute sa te specializezi in acest domeniu si sa-ti consolidezi baza de notiuni si abilitati de marketing necesare realizarii unei campanii de succes.
In concluzie, promovarea pe Facebook este una dintre cele mai populare, eficiente si de succes modalitati de marketing, deoarece se muleaza perfect nevoilor sociale actuale si este usor de urmarit si administrat. Astfel, daca nu stii inca prin ce forma de promovare sa-ti aduci afacerea in prim-plan, e cazul sa studiezi bazele marketingului si sa te indrepti catre una dintre cele mai noi modalitati de promovare, aceea pe platformele de socializare cunoscute.
sursa foto: Unsplash.com