Comunicarea pe retelele de social media s-a dovedit a fi vitala pentru crearea unei strategii de marketing solide, care are ca scop atingerea tuturor obiectivelor propuse. Avantajul acestor retele de socializare este reprezentat de gratuitatea crearii conturilor, dar exista si noi provocari asociate transmiterii mesajului afacerii tale in mediul online.
Dificultatea vine din faptul ca exista o competitie din ce in ce mai mare. De aceea, e nevoie ca optiunile oferite de retelele de socializare sa fie folosite intr-un mod cat mai creativ. Metodele de promovare trebuie dezvoltate, astfel incat sa poti mentine o comunicare optima cu publicul. Mai jos, poti afla mai multe despre folosirea retelelor de socializare si modul in care iti poti insusi abilitatile necesare pentru o promovare eficienta.
Cuprins
1. Promovarea prin social media – alegerea platformei potrivite
Unul dintre cele mai importante avantaje este gratuitatea crearii contului business, serviciile de promovare targetate in social media fiind platite, acestea oferind posibilitatea adresarii unui numar mai mare de persoane interesate de business-ul tau, excluzandu-le pe cele care nu fac parte din publicul tinta al afacerii tale. Un exemplu in acest sens este Facebook Ads.
Exista mai multe lucruri de luat in considerare, dar primul pas pentru crearea unei strategii de marketing online eficienta este alegerea platformei de social media potrivite pentru afacerea pe care doresti sa o promovezi. Iata o scurta descriere a celor mai importante platforme, in functie de obiective si modalitati de comunicare:
Cea mai versatila platforma de social media este Facebook, folosita in special pentru a ajunge la o audienta cat mai diversa. Varsta medie de utilizare este 25-34 de ani, dar exista o buna reprezentare pentru toate categoriile sociale si de varsta.
Aceasta platforma este ideala daca doresti sa:
- construiesti o comunitate si sa o fidelizezi:
- pui in valoare continutul blogului de pe site-ul propriu:
- promovezi produsele si serviciile, precum si reducerile aferente;
- transmiti mai bine informatiile generale despre firma si viziunea din spatele ei.
Aceasta platforma de social media este potrivita pentru a te adresa in special publicului tanar, cu varsta cuprinsa intre 25 si 35 de ani. Un avantaj este ca multi dintre utilizatori urmaresc conturile diferitelor branduri. Iata obiectivele pe care le poti indeplini pe Instagram:
- crearea identitatii vizuale a afacerii, prin intermediul imaginilor si videoclipurilor;
- punerea in valoare a produselor, mai ales din punct de vedere vizual;
- apropierea de comunitate, prin dezvaluirea aspectelor din culise.
Linkedin este o retea de socializare profesionala. Varsta medie a utilizatorilor este 45 de ani, majoritatea tuturor celor care o folosesc avand peste 35 ani. Aceasta este ideala pentru crearea legaturilor in cadrul mediului de afaceri. Prin intermediul Linkedin, poti:
- sa iti dezvolti reteaua;
- sa iti promovezi activitatea si sa arati expertiza pe care o ai;
- sa cresti vizibilitatea afacerii tale;
- sa impartasesti detalii din activitatea de culise si sa pui in valoare echipa.
2. Despre promovarea in social media – modalitati de utilizare
Poti sa apelezi la cateva modalitati de promovare pentru a obtine o comunicare eficienta pe fiecare dintre retelele de socializare existente. Printre ideile de promovare in social media, se numara:
Pune in valoare articolele pentru blog
O componenta importanta pentru crearea unei strategii de marketing solide este crearea unui blog (content marketing). Pentru a ajunge la mai multi utilizatori, posteaza articolele pe cat mai multe platforme. Creeaza o rutina pentru redistribuirea lor, zilnic sau la un interval pe care il consideri potrivit obiectivelor tale.
Prezinta colaboratorii
Retelele de socializare sunt utile pentru a prezenta oamenii care se afla in spatele produselor si serviciilor pe care le promovezi. Astfel, creezi o apropiere mai mare fata de clienti, dezvaluind cultura firmei. In cadrul postarilor sub forma de text sau video, pune accent pe:
- cine sunt colaboratorii;
- cum si de ce ti s-au alaturat.
Exploateaza evenimentele recurente din timpul anului
O metoda buna de a varia postarile de pe retelele de socializare este si marcarea evenimentelor recurente anuale prin intermediul reducerilor, promotiilor sau a altor evenimente. Astfel de ocazii sunt, de exemplu, reinceperea scolii, Ziua Mamei, Ziua Indragostitilor, etc.
Comunica direct cu publicul
Unul dintre cele mai importante avantaje ale social media este faptul ca poti comunica direct cu cei interesati de serviciile sau produsele oferite de firma ta. Poti face acest lucru raspunzand la tot mai multe comentarii sau creand o postari speciale de tip Q&A.
3. Promovarea in social media – de ce sa apelezi la un curs special dedicat retelelor de socializare
Pentru a afla mai multe metode de a folosi in cel mai bun mod comunicarea in social media, apeleaza la un curs despre retelele de socializare, oferit de trainerii Atelierele ILBAH. Vei afla tot ce trebuie sa stii pentru a fi pregatit sa-ti faci afacerea cunoscuta printr-o strategie de marketing solida.
Accentul cade pe studierea strategiilor care au avut un mare succes in social media, pentru a descoperi modul in care poti implementa si tu ideile care au avut rezultate. Astfel, poti obtine toate informatiile necesare pentru a folosi retelele de socializare intr-un mod profesionist, diferentiandu-te de competitie.
Cursul este actualizat in mod continuu, pentru a se adapta celor mai recente cerinte in domeniu, de catre trainerii colaboratori cu o vasta experienta si cu cel mai inalt nivel de pregatire. Astfel, poti obtine informatiile potrivite pentru a-ti atinge obiectivele profesionale si pentru a te dezvolta, indiferent de nivelul de cunostinte dobandit sau de domeniul in care activezi.
Prin urmare, promovarea in mediul online a devenit din ce in ce mai importanta pentru a obtine o vizibilitate cat mai buna a unei afaceri. Platformele social media sunt mai relevante ca niciodata. Daca vei porni de la bun inceput printr-o strategie de marketing solida, aceste platforme te vor ajuta sa valorifici intr-un mod creativ produsele si serviciile pe care le oferi.
Sursa foto: Pixabay.com.