Afacerile din prezent nu se mai pot baza pe metodele traditionale de marketing. Tehnologia si avansurile spectaculoase in domeniul IT din ultimii ani au schimbat aproape complet paradigma promovarii unui business. Fara o prezenta in prima pagina a principalului motor de cautare din lume, Google, se poate spune ca o afacere pierde o multime de oportunitati de a castiga clienti.
Dar, desi atingerea unui loc fruntas in motorul de cautare Google este un lucru posibil chiar si organic, desigur, cu pretul multor ore de munca si cu o multime de cunostinte de SEO tehnic, SEO online si SEO offline, daca exista o concurenta acerba pe aceaasi nisa de business, atingerea acestui deziderat devine un ideal destul de greu de atins. Pentru a veni in sprijinul eforturilor de promovare organica a afacerilor, o solutie la indemana este apelarea la Google Ads sau la reclama platita pusa la dispozitie de catre cei din spatele motorului de cautare cu acelasi nume.
Google Ads poate insemna o schimbare dramatica in bine in ceea ce priveste afacerea ta, avand in vedere ca lumea – cel putin in ceea ce priveste obiceiurile de consum ale oamenilor – se pregateste sa treaca in mod integral in mediul online, iar consumatorii se bazeaza aproape in mod absolut pe Google in fiecare zi. Daca te gandesti ca din totalul de peste 4 miliarde de utilizatori de internet, 91% sunt utilizatori cotidieni ai motorului de cautare Google devine usor de inteles de ce ar trebui sa te concentrezi pe invatarea mecanismelor din spatele reclamelor de tip Google Ads si pe sistemul de masurare al performantei lor, Google Analytics.
Astfel, in acest articol vei afla o serie de date si informatii despre unul din cele mai bune cursuri autorizate de Google Ads & Analytics cu ajutorul caruia iti poti da un impuls semnificativ afacerii tale sau iti poti imbunatati considerabil cariera, devenind un specialist de marketing online care poate sa conduca si sa creeze campanii de succes pentru diverse afaceri.
Cuprins
1. Cel mai bun curs de Google Ads – calea spre o cariera in ton cu tehnologia
Google Ads reprezinta, de fapt, o platforma conceputa de inginerii si specialistii in marketing de la Google, pentru a ajuta afacerille sa-si promoveze produsele si serviciile oferite in reteaua cu acelasi nume. Conceptul de baza din spatele acestei platforme este un model de plata raportat la numarul de click-uri sau de vizualizari pe care o anumita reclama le poate avea intr-un timp dat. Modelul PPC sau “Pay Per Click” implica ideea ca cel care isi face reclama va platit exact suma rezultata din numarul de click-uri pe care potentialii clienti le dau pe reclama sa (“Ad”) sau pe un anumit numar de afisari ale acesteia pe diferitele terminale ale diverselor grupe de potentiali clienti targetati.
Cea mai buna cale de a deveni un bun cunoscator, daca nu chiar un expert in Google Ads, si sa profiti astfel de toate avantajele si beneficiile pe care acest mod modern de promovare il ofera, este sa urmezi un curs de Google Ads impreuna cu modulul de Google Analytics – care reprezinta partea de analiza si masurare a performantelor unui anunt sau ale unor campanii de promovare.
La baza conceptului de Google Ads sta lucrul cu asa numitele “keywords” sau cuvinte cheie, de a caror identificare corecta depinde succesul unei reclame sau al unei intregi campanii. Gasirea cuvintelor cheie in jurul carora sa se construiasca reclame viabile si eficiente din punctul de vedere al costurilor si al atingerii scopului de a converti potentialii clienti in cumparatori de produse si servicii este o adevarata arta care se poate invata prin practica si prin invatarea conceptelor si regulilor care stau la baza functionarii algoritmilor Google.
Tocmai aceste lucruri le vei invata cu ajutorul unui curs de Google Ads si Analytics care te va pune pe calea acumularii informatiilor si practicii necesare pentru a deveni un veritabil specialist in domeniu, alaturi de trucurile de marketing si “secretele” din spatele algoritmilor Google care, odata stapanite, te vor transforma intr-un veritabil strateg al unor campanii de promovare online de succes.
Fie ca esti detinatorul unui business, fie ca esti freelancer sau un angajat al unui departament de marketing dintr-o companie, acest curs este un bun inceput pentru diversificarea cunostintelor tale de marketing digital. Desigur, alaturi de cunostintele dobandite prin cursul de Google Ads, poti alege sa te specializezi si in alte domenii conexe urmand si alte cursuri din categoria comunicare si online marketing asa cum este mai generalul curs de Marketing Online sau cursul de Facebook Ads, cu ajutorul carora iti poti diversifica semnificativ aria de competente dar si de atingere unui target superior numeric de clienti.
Cursul de Google Ads raspunde unor nevoi devenite de baza in conditiile dezvoltarii actuale a activitatii de marketing din cadrul oricarei activitati lucrative.
- Vei invata sa iti largesti audienta reclamelor si a promovarii;
- Vei acumula cunostinte despre cum iti poti optimiza rapid campaniile platite de reclama prin intermediul Google, astfel incat sa devina profitabile;
- Vei reusi sa analizezi datele si sa monitorizezi rezultatele campaniilor astfel incat sa ai o imagine de ansamblu asupra directiilor de actiune ce se impun a fi urmate;
- Vei acumula un bagaj impresionant de cunostinte pe care-l poti apoi valorifica oferind servicii diverselor firme care vor sa-si creasca vizibilitatea si expunerea online;
- Nu in ultimul rand, absolvirea unui curs de Google Ads este un capitol atractiv in cadrul CV-ului tau care va atrage cu siguranta atentia potentialilor angajatori.
2. Sfaturi pentru alegerea celor mai bune cursuri de Google Ads
Alegerea unui curs de Google Ads ar trebui sa raspunda in primul rand nevoilor tale concrete de specializare, dar ar trebui luate in considerare si alte criterii care se pot dovedi importante in demersul tau.
Obiectivele pentru care vrei sa urmezi un curs de Google Ads
- Esti un antreprenor care doreste sa-si creasca afacerea si sa depaseasca nivelul mediu de vanzari si sa se dezvolte la nivel national sau international?
- Esti pasionat de marketing digital, ai cateva notiuni generale din acest domeniu si vrei sa te specializezi mai mult pe o nisa care iti poate aduce recunoastere ca specialist sau ca freelancer care sa-si ofere serviciile contra cost unor antreprenori?
- Lucrezi intr-o firma ca angajat in departamentul de marketing si vrei sa-ti cresti sansele de promovare la un nivel superior, demonstrand angajatorului abilitatile tale de a crea, executa si administra campanii de promovare prin intermediul Google?
- Esti student sau elev, sau tocmai ai terminat o serie de studii si vrei sa adaugi in CV-ul tau dovada acumularii unor cunostinte care se pot dovedi utile unui potential angajator?
La toate aceste obiective, cursul de Google Ads este un raspuns potrivit si nu ar trebui sa eziti in alegerea acestei cai de dezvoltare profesionala.
- Certificarea si recunoasterea nationala si internationala
Ar trebui sa te orientezi intotdeauna catre un curs de Google Ads care ofera la finalizare sau la absolvire un certificat recunoscut de o institutie. Astfel, vei putea fi sigur ca ceea ce ai invatat a fost testat si ca programa cursului este agreata de catre un organism national de certificare.
- Programul cursului
Deprinderea cunostintelor si tehnicilor din spatele Google Ads nu sunt un lucru simplu de parcurs, mai ales pentru persoanele care nu au mai avut legatura cu acest domeniu. De aceea, ar trebui sa te asiguri ca alegi acele cursuri care ofera un program de studiu destul de flexibil pentru a se putea plia pe timpul liber pe care esti pregatit sa-l aloci invatarii notiunilor si regulilor din domeniul promovarii prin Google.
- Trainerii sau cei care efectueaza transferul de know-how si cunostinte
Fiind un domeniu fluid, in continua schimbare de reguli odata cu schimbarile de algoritmi ale Google, ar trebui sa studiezi, inainte de a alege un curs de Google Ads, cine sunt trainerii sau indrumatorii de curs care te vor invata tehnicile si notiunile din acest domeniu. Alegerea unor traineri cu experienta relevanta in domeniu si care au lucrat efectiv in campanii de Google Ads de-a lungul mai multor ani poate fi o tactica eficienta de alegere a unui program de invatare bun.
3. Ce ar trebui sa ofere un curs de Google Ads de top?
Cele mai bune cursuri de Google Ads vor aborda si fixa cunostinte referitoare la:
- Crearea unui cont de Google Ads si cunoasterea setarilor eficiente ale acestuia;
- Cunoasterea notiunilor de Ad, Ad Groups si Campanii precum si a diferentelor si ierarhiilor dintre acestea;
- Modurile creative de redactare a reclamelor propriu zise, cu respectarea si incadrarea in normele impuse;
- Cunoasterea notiunilor de “cuvinte cheie” si de “expresii cheie”, precum si tehnici de identificare si de estimare a intentiei utilizatorilor care, odata stapanite, vor face ca alegerea expresiilor relevante sa fie eficienta si productiva;
- Intelegerea modului de optimizare din punctul de vedere al costurilor a cuvintelor cheie, precum si a conceptului de “licitatie” pe care se bazeaza reclamele Google Ads
- Cunoasterea si invatarea tehnicilor si uneltelor de planificare a cuvintelor cheie, precum si folosirea conceptului de “remarketing”;
- Auditarea si monitorizarea campaniilor create si rulate, prin intelegerea si folosirea corecta a uneltelor oferite de Google Analytics;
- Un curs de Google Ads bun va oferi mereu oportunitatea practicii prin exercitii care vor da sansa cursantilor sa experimenteze toate etapele unei campanii de Google Ads, de la gandirea si cercetarea cuvintelor cheie potrivite, la crearea reclamei si pana la auditarea si monitorizarea rezultatelor, precum si optimizarea campaniei in vederea imbunatatirii parametrilor.
Cursul de Google Ads ales ar trebui sa raspunda in primul rand nevoii cursantilor de a cunoaste notiunile de baza care stau in spatele functionarii acestui concept revolutionar de desfasurare a activitatii de promovare online.
Sursa foto: ateliereleilbah.ro, pixabay.com
4. Intrebari si raspunsuri frecvente despre cursurile de Google Ads
Promovarea traditionala a afecrilor, in prezent, are o importanta din ce in ce mai redusa. Bataliile pentru atragerea atentiei clientilor se dau in mediul online iar cunostintele – cel putin de nivel general – despre modurile moderne de promovare sunt un punct forte valoros al oricarui antreprenor.
Nu, cursul de Google Ads & Analytics se desfasoara exclusiv online LIVE. Astfel vei putea invata si deprinde abilitatile necesare din confortul casei tale.
Structura cursului include si o parte de cunoastere si utilizare a instrumentelor Google Analytics, unde vei dobandi cunostintele necesare pentru a analiza si interpreta datele si a intelege ce functioneaza si ce nu functioneaza in strategia ta de Google Ads. Vei reusi astfel sa calibrezi campaniile in cunostinta de cauza si cu rezultate mult mai bune
Chiar daca ai deja unele cunostinte in privinta campaniilor de Google Ads, un curs bine structurat si predat de profesionisti cu experienta in domeniu te va ajuta sa iti fixezi temeinic cunostintele, si sa ai un mod de abordare strategic in aceasta ramura a marketing-ului online.
Durata cursului de Google Ads organizat de Atelierele ILBAH este de 4 saptamani. In plus, programul cursului este foarte flexibil si ai posibilitatea de a urma sedintele online in functie de timpul tau liber – matinal, after-work sau in weekend.