Intrebari Frecvente
FAQ
Cursurile sunt autorizate de Ministerul Muncii si Ministerul Educatiei prin Comisia de Autorizare a Municipiului Bucuresti. Comisiile de autorizare ale judetului/municipiului unde furnizorul isi are sediul social sunt singurele organisme care poate autoriza furnizorii de servicii de formare profesionala.
La cursurile de calificare si formare profesionala poate participa orice persoana cu cetatenie Romana, care a implinit 16 ani si care a absolvit cel putin invatamantul gimnazial. Statutul social nu conteaza, se poate prezenta oricine (somer, angajat, student, pensionar).
Cetatenii straini, titulari ai dreptului de sedere in Romania au acces la parcurgerea unui program de formare profesionala autorizat, daca fac dovada cunoasterii limbii romane scris, citit si vorbit, la un nivel care sa-i permita intelegerea continutului programului, a terminologiei de specialitate si a legislatiei de reglementare.
In plus, cetateanul strain trebuie sa indeplineasca conditiile de acces la programul de formare, pentru aceasta prezentand, dupa caz:
- atestatul de recunoastere a studiilor necesare inscrierii la programul de formare, eliberat de catre Centru National de Recunoastere si Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerul Educatiei Nationale, in conditiile prevazute de legislatia in domeniu, sau diploma de studii eliberata de institutii de invatamant acreditate in Romania;
- copiile documentelor care atesta pregatirea profesionala obtinuta in afara sistemului de invatamant sau, dupa caz, care atesta experienta profesionala, traduse si legalizate in conditiile legii;
- copiile documentelor care atesta obtinerea in Romania sau in alt stat membru al Uniunii Europene a calificarii profesionale necesare ocuparii locului de muncă vacant, traduse si legalizate in conditiile legii, atunci cand este cazul.
Niveulul 1 de calificare – Lucrator/muncitor. Activitatea presupune aplicarea cunostintelor in activitatea profesionala. Aceasta se caracterizeaza prin rutina si sarcini de lucru previzibile.
Nivelul 2 de calificare – Muncitor calificat. Activitatea presupune aplicarea cunostintelor in activitatea profesionala aceasta fiind caracterizata de sarcini de lucru nerutiniere si presupun responsabilitati si munca in echipa.
Nivelul 3 de calificare – Tehnician. Activitatea presupune aplicarea cunostintelor intr-o arie extinsa a activitatii profesionale cu sarcini de lucru diverse si complexe care exclud rutina. Sarcinile de lucru presupun luarea unor decizii, munca in echipa si atributii de coordonare.
Nu exista alte costuri ascunse de care sa nu fiti anuntat inca din primul moment. Suportul de curs este gratuit, consumabilele sunt gratuite, examenul final si nici eliberarea diplomei nu se platesc. Daca pot interveni alte costuri veti fi anuntat inca de la inceput! (exemplu: costuri printare/tiparire proiect final daca este cazul)
Consilierii Atelierelor ILBAH tin legatura cu dumneavoastra prin datele de contact pe care le furnizati in momentul inscrierii. Acestia va tin la curent cu toate noutatile si informatiile de care aveti nevoie. Cursurile pot avea data fixa de incepere sau nu, in functie de numarul de cursanti inscrisi si alte criterii. Veti fi anuntat cu minim o saptamana inainte de inceperea unui curs care nu are o data fixa de incepere.
Daca nu puteti participa la cursul dorit in perioada mentionata, nu va faceti griji! Noi grupe se deschid constant la interval de o luna – o luna si jumatate (valabil pentru majoritatea cursurilor). Tineti legatura cu consultantii Atelierele ILBAH!
Partea teoretica se tine la sediile Atelierele ILBAH. Detinem toate dotarile si aparatura moderna pentru a organiza astfel de activitati: proiectoare, LCD-uri, flip-chart, tabla, etc. Va asteptam intr-un cadru profesionist, pregatit 100% pentru a primi cursantii.
Activitatile practice ale cursurilor se vor desfasura atat la sediile Atelierele ILBAH cat si la partenerii nostri (agenti economici) care pot oferi conditiile reale de munca. Practica se va desfasura in diferite locatii unde veti lucra cot la cot cu profesionisti si va veti intalni cu situatiile reale cu care se confrunta zi de zi.
Examenul final este alcatuit din 2 parti: una teoretica si una practica. Examenul se va sustine in fata unei comisii formate din 3 persoane (1 membru din partea Atelierele ILBAH, 1 membru extern si 1 presedinte, ultimii 2 numiti de Comisia Judeteana de Autorizare a Furnizorilor de Formare)
Pentru a veni in sprijinul cetatenilor romani, incepand cu data de 16 martie 2001, Romania a aderat la Conventia de la Haga. Astfel, diplomele pot fi apostilate pentru a fi acceptate si recunoscute in toate tarile membre ale Conventiei. (…detalii aici)
Tipizatele sunt eliberate catre furnizorul de formare profesionala, pe baza unui proces verbal, de catre Comisia Judeteana de Autorizare a Furnizorilor de Formare. Pana la eliberarea fizica a certificatelor tipizate, furnizorul de formare profesionala poate elibera adeverinte de absolvire conform cursului absolvit. Termenul de eliberare a certificatului de absolvire/calificare este de 14 zile de la momentul in care furnizorul de formare profesionala intra in posesia tipizatului transmis de catre Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, conform OG 129/2000 REPUBLICATA si Hotarârea nr. 522 din 8 mai 2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor.
Asupra dumneavoastra trebuie sa aveti doar actul de identitate valid!
Veti fi anuntat pe email in momentul in care diplomele sunt gata si pot fi ridicate! Diplomele se ridica de Luni pana Vineri, in timpul programului de lucru! Pentru Cursurile organizate in Bucuresti, diplomele se ridica de la sediul din Str. Romulus nr. 4. Diplomele din Cluj se ridica de la sediul nostru din strada Aleea Bibliotecii nr. 10. Pentru Ploiesti, diplomele se ridica din Str. Trei Ierarhi 9 – 11, etaj 2
Ridicarea unei diplome in numele altei persoane se face numai in baza unei procuri notariale speciale (in original) agreate de posesorul de drept, alaturi de actul de identitate al persoanei care ridica diploma.
Pentru a va inscrie la cursuri trebuie sa luati legatura, in prealabil, cu consultantii Atelierele ILBAH. Acest lucru il puteti face folosind numerele de telefon afisate pe site, adresele de email sau formularele online prezente pe pagina fiecarui curs. Consultantii Atelierele ILBAH va vor transmite toate informatiile referitoare la cursul ales. Inscrierea la cursul ales se considera finalizata in momentul achitarii primei rate sau a cursului integral prin una din metodele acceptate de plata si comunicate de Atelierele ILBAH.
- Persoanele fizice beneficiaza de un drept de retragere pe care il pot exercia in termen de 14 zile calendaristice de la data inscrierii**, doar in situatia in care nu a fost anuntata data exacta de incepere a cursului. In cazul in care data exacta de incepere a cursului a fost stabilita si comunicata catre cursant, nicio suma de bani achitata nu va putea fi restituita. In situatia in care se va exercita dreptul de retragere in primele 14 zile calendaristice de la inscriere, respectand conditiile mai sus mentionate, ILBAH STUDIO SRL va restitui toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea Cursantului in termen de 14 zile calendaristice de la data la care este informat de decizia de retragere, prin aceeasi modalitate de plata ca si cea folosita pentru tranzactia initiala la momentul inscrierii.
- In cazul in care Cursantul (persoana fizica) a achitat cursul integral si doreste sa se retraga inainte de inceperea programului de formare, insa dupa expirarea termenului de 14 zile calendaristice de la data inscrierii, ILBAH STUDIO SRL va restitui jumatate din valoarea cursului achitat, doar in situatia in care nu a fost anuntata data exacta de incepere a cursului. In cazul in care data exacta de incepere a cursului a fost stabilita si comunicata catre cursant, nicio suma de bani achitata nu va putea fi restituita. Restituirea sumei se va realiza in termen de 14 zile calendaristice de la data la care este informat de decizia de retragere, prin aceeasi modalitate de plata ca si cea folosita pentru tranzactia initiala la momentul inscrierii
- In cazul in care Cursantul (persoana fizica) a achitat avansul (prima rata) si doreste sa se retraga inainte de inceperea programului de formare, insa dupa expirarea termenului de 14 zile calendaristice de la data inscrierii, nicio suma de bani achitata nu va putea fi restituita.
- Persoanele Juridice nu beneficiaza de dreptul de retragere.
Da, prezenta fizica la curs este obligatorie! Se accepta un numar maxim de 25% absente motivate si 10% absente nemotivate. In cazul in care numarul maxim de absente este atins cursantul isi pierde dreptul de a mai participa la programul de formare. In acest caz sumele achitate nu vor fi restituite.